top of page

Alexander Technique

Cu Isabela Banghea şi Vlad Merăuţă

  • 40 min
  • Zoom

Descrierea Serviciului

” Tehnica Alexander în întreg operaționalismul ei a traversat oceane, astfel că în acest periplu al împărtășirii unei metode dovedită eficientă pentru F.M.Alexander, ea s-a sincronizat cu gândirea celebrului filosof pragmatist John Dewey, părintele educației din America. Puțini însă ştiu pe ce palier s-a petrecut întâlnirea dintre cei doi și care sunt conceptele fie de o parte, fie de cealaltă, ajunse în acel moment să pactizeze o relație de amitié amoureuse. Să începem cu biografia lui Frederick Matthias Alexander, acesta s-a născut în cel mai mic stat al continentului Australia, într-o fermă izolată din Tazmania. El a beneficiat de educație privată fiind retras de la școală din cauza unor probleme respiratorii, fundația care va sta la baza carierei sale viitoare va fi dragostea pentru piesele de teatru, în special William Shakespeare. La vârsta de 19 ani ajunge în Melbourne unde se lasă educat de cei mai pregătiți profesori, în paralel studiază vioara și galeriile de artă. Ulterior devine actor și recitator în propria sa companie de teatru, luându-l drept model pe faimosul dramaturg din perioada elisabetană. În timpul unei performanțe artistice, Alexander începe a-și pierde glasul, simptom ce în timp îi va cauza numeroase probleme, confruntându-se cu posibilitatea de a se retrage definitiv din carieră. Astfel că se decide a căuta diferite sfaturi medicale de la distinși specialiști care într-un final se dovedesc fără nici un rezultat. În această situație regăsit, el va încerca a-și rezolva singur problema avută indentificând întreaga cauză a insuficienței în a sa postură deficitară din timpul performării. Metoda are la bază observația iar în cartea devenită de atunci una de referință, publicată în 1993 postum - The Use of the Self - descrie cum astmul se poate ameliora doar prin corectarea posturii fizice. El mai descrie cum respirația și comunicarea verbală sunt părți ale felului în care un organism funcționează ca întreg. Deprinderile de acest fel aparțin de modelul de coordonare al individului, diferitele deficiențe localizate într-un anumit punct al corpului sunt de fapt relaționate cu întregul cu care fac punte comună. În cadrul studenților care i-au urmat metoda de educație respiratorie, s-a putut observa o reducere a comportamentelor inadaptative relative la mișcare, respirație, tensionare musculară și postură anatomică. ”


Sesiuni viitoare


Detalii de contact

+40725049991

musclemaker@europe.com

Muscle Maker Sports Center, Drum forestier, Romania


bottom of page